Blog o rolkach terenowych Skike i nie tylko

Tutaj znajdziesz artykuły o wszystkim, co jest związane z rolkami terenowymi. Piszemy na podstawie własnych doświadczeń. Sprawdź testy sprzętu, relacje z wypraw, porady odnośnie serwisowania rolek terenowych, a także szczegóły dotyczące techniki jazdy.

Posty o rolkach terenowych
Jak wyregulować nowe rolki Skike V9? 0
60.jpg

Po kupnie nowych rolek wyciągasz z kartonu pachnącą jeszcze świeżością parę Skike V9. Chciałoby się założyć je jak najszybciej na nogi i ruszyć przed siebie po leśnych drogach. Nie tak prędko! Najpierw trzeba wszystko precyzyjnie ustawić, żeby rolki były idealnie dostosowane do naszych potrzeb.

Poniższy materiał dotyczy regulowania i przygotowania do jazdy rolek z serii Skike V9, w tym Skike V9 Fire 200 mm i Skike V9 Tour 200 mm. Wiele uwag dotyczących regulacji jest jednak uniwersalnych i odnosi się również do starszych modeli rolek Skike ,a także do modelu Skike V7 Plus Pro.

Kilka rzeczy, których dowiecie się z tego artykułu:

  1. Co sprawdzić zaraz po zakupie rolek?
  2. Która rolka Skike jest prawa, a która lewa?
  3. Jakie ciśnienie w oponach Skike jest odpowiednie?
  4. Jak ustawić hamulce Skike?
  5. Jak dostosować rolki Skike do rozmiaru buta?
  6. Jak wyregulować rzepy w rolkach Skike?
  7. Jak wyregulować pochylenie boczne rolek?
  8. Rolki Skike jadą krzywo? Jak ustawić koła na wprost?
  9. Jaką wysokości montażu kół wybrać w Skike V9?
  10. Jak zarejestrować rolki Skike u producenta?

1. Co sprawdzić po zakupie rolek terenowych Skike?

Tak naprawdę po zakupie rolek terenowych czeka nas najczęściej kilka minut zabawy, aby wszystko dopasować do naszych nóg. Podstawą przed każdą jazdą jest jednak sprawdzenie wszystkich śrub, czy są dobrze dokręcone. Szczególnie w przypadku modeli Skike z serii V9 konstrukcja posiada wiele połączeń śrubami, więc ich sprawdzenie jest niezwykle istotne dla bezpieczeństwa jazdy. Oczywiście przy pierwszym wyjęciu nowych rolek Skike z kartonu, dokręcenie wszystkich śrub warto sprawdzić po wyregulowaniu już wszystkich elementów, a więc tak naprawdę na samym końcu.

W zestawie z rolkami zawsze otrzymujemy komplet kluczy, więc wszystkie narzędzia mamy pod ręką. Śruby skręcamy pewnie, lecz bez przesady. Nie jest to czołg, żeby używać maksymalnej siły. Z doświadczenia, najważniejszymi połączeniami do sprawdzenia są: mocowanie platformy do ramy (w przypadku modeli Skike V9 Fire), śruby mocujące koła, śruby mocujące klocek hamulcowy, zacisk mocujący obejmę łydki. Warto zwrócić przy tym uwagę, aby nie dokręcać zbyt mocno śrub w przegubach kostki. Zbyt ciasne skręcenie przyspieszy zużycie wykonanych z tworzywa przegubów.

Sprawdzenie dorkęcenia śrub w Skike V9
Stan dokręcenia śrub należy obowiązkowo skontrolować przed pierwszą jazdą i następnie co jakiś czas sprawdzać, czy nic się nie poluzowało. | foto S. Siedziński

Kontrolę dokręcenia wszystkich śrub warto powtórzyć po pierwszej jeździe, ponieważ wtedy rolki najczęściej jeszcze się „dopasowują”. Choć teoretycznie wszystkie śruby należy kontrolować przed każdą jazdą, to praktyka pokazuje, że później można to robić tylko co jakiś czas, w zależności od tego jak często jeździmy i w jakim terenie. Wiadomo, że im większe wstrząsy, tym większa szansa na poluzowanie którejś ze śrub.

2. Która rolka Skike jest prawa, a która lewa?

Choć prawe i lewe rolki Skike mają taką niemal identyczną budowę, to jest jednak kilka szczegółów, po których rozpoznamy, na którą nogę założyć rolkę. Po pierwsze czerwone odblaski są wkręcane na zewnątrz rolki, a więc prawa rolka będzie je miała po prawej stronie. Po drugie śruby będą miały łeb po wewnętrznej stronie, a nakrętki (ukryte pod plastikowymi zaślepkami) na zewnątrz rolki. Po trzecie i najważniejsze mocowanie łydki powinno mieć bardzie rozbudowaną część na zewnątrz rolki. Nie zawsze są ono ustawiane w fabryce, dlatego najczęściej samodzielnie ustalić ich pozycję na podstawie położenia odblasków oraz śrub. Bardziej rozbudowa część wspornika łydki wystająca na zewnątrz gwarantuje zdecydowanie większą stabilność w czasie jazdy, dlatego warto pamiętać o tym podczas każdego zakładania rolek.

Prawa i lewa rolka Skike
Powyżej zaznaczyliśmy elementy wyróżniające prawą rolkę Skike. Wystająca bardziej na prawo obejma łydki, tylny odblask po prawej oraz nakrętki śrub osłonięte plastikowymi kapturkami po prawej (na zewnątrz). | foto S. Siedziński

3. Jakie ciśnienie w oponach Skike jest odpowiednie?

W rolkach terenowych bardzo duży wpływa na jazdę ma ciśnienie kół w oponach, stąd koniecznym dodatkiem do rolek Skike jest ciśnieniomierz, który pozwoli skontrolować, czy koła są odpowiednio napompowane. Może to być osobny przyrząd, lub tak jak w przypadku pompki Skike, zintegrowany w pompce. Jakie ciśnienie w oponach Skike będzie odpowiednie? Na każdej oponie nadrukowane są wartości maksymalne, których nie należy przekraczać.

Maksymalne ciśnienie w Skike
Maksymalne ciśnienie jest podawane na oponie. W przypadku Skike to wartość INFLATE TO ... Zwróćmy uwagę na jednostki, które są podawane na oponie i te, które mamy na naszym ciśnieniomierzu. | foto S. Siedziński

Dla opon Skike Road Star stosowanych w modelach Skike z kołami 150 mm maksymalne ciśnienie będzie wynosiło 107 psi (czyli ok. 7,4 bar). Modele te są bardzo mocne i spokojnie można pompować je na maksymalne ciśnienie. W najnowszych rolkach Skike z kołami 150 mm mogą się też pojawiać opony Skike Innova, dla których maksymalne ciśnienie wynosi 100 psi (ok. 6,9 bar). W rolkach Skike V9 z kołami o średnicy 200 mm początkowo pojawiały się opony o ciśnieniu maksymalnym 80 psi (ok. 5,5 bar). W tym przypadku zalecane było pompowanie do ok. 65 psi (ok. 4,5 bar). W późniejszych modelach rolek stosowane były opony 200 mm o maksymalnym ciśnieniu 100 psi (ok. 6,9 bar). Rekomendowane przez producenta ciśnienie to w tym przypadku 65-80 psi (czyli ok. 4,5-5,5 bar). W najnowszych rolkach Skike V9 z kołami 200 mm pojawiają się powoli opony o maksymalnym ciśnieniu 55 psi. Choć producent nie podaje w tym przypadku zalecanego ciśnienia, najprawdopodobniej można je pompować do maksimum, czyli właśnie 55 psi (ok. 3,8 bar).

Pompowanie rolek Skike
Przy pompowaniu rolek Skike ważne jest zachowanie odpowiedniego ciśnienia. Pompka z ciśnieniomierzem to najwygodniejsze rozwiązanie. | foto S. Siedziński

Dlaczego odpowiednie ciśnienie w kołach Skike jest takie ważne?

Zbyt wysokie ciśnienie to ryzyko, że opona nie wytrzyma naprężeń i się rozedrze. Taka sytuacja w czasie jazdy najczęściej kończy się wywrotką, bo w jednym momencie tracimy całe ciśnienie w kole. Zbyt niskie ciśnienie w oponach również jest niewskazane. Po pierwsze powoduje znacznie większe opory toczenia, a więc jeździ się nieco ciężej. Po drugie bardzo niskie ciśnienie sprawia, że rolki mogą zacząć skręcać przy lekkim pochyleniu nogi, co nie ma miejsca przy prawidłowym napompowaniu. Po trzecie wreszcie, zbyt niskie ciśnienie może przyspieszać zużycie opon lub spowodować kłopoty z dętką. Wiele osób pyta również, czy nie lepiej spuszczać nieco powietrza kiedy jeździmy w terenie. Z mojego doświadczenia wynika, że niższe ciśnienie w terenie w żaden sposób nie pomaga, za to jeździ się wolniej i ciężej.

4. Jak ustawić hamulce Skike?

Odpowiednie ustawienie hamulców jest niezwykle ważne zarówno dla komfortu, jak i bezpieczeństwa jazdy. W rolkach Skike z serii V9, a także w modeli Skike V7 Plus Pro regulacja hamulca odbywa się na dwóch płaszczyznach.

Regulacja pochylenia klocka względem opony

Po pierwsze musimy dostosować płaszczyznę styku klocka do opony. Najlepiej kiedy klocek hamulcowy styka się z oponą równolegle. Dzięki temu mamy gwarancję, że uzyskamy maksymalne tarcie, co przełoży się na skuteczne hamowanie. Odpowiednie ustawienie klocka zapobiega też łatwemu uszkodzeniu opony.

Ustawienie pochylenie klocka hamulcowego Skike
Prawidłowo wyregulowany klocek hamulcowy Skike powinien stykać się z oponą równolegle. Wtedy większa powierzchnia bierze udział w hamowaniu, co przekłada się na większą skuteczność oraz prawidłowe zużywanie opony i klocka. | foto S. Siedziński

Żeby dokonać regulacji nachylenia klocka hamulcowego luzujemy trzy śrubki i ustawiamy pożądaną pozycję. Następnie dokręcamy mocno śruby i sprawdzamy ręką, czy nie jesteśmy w stanie przestawić klocka. Jeśli dobrze trzyma, to wszystko powinno być w porządku.

Regulacja pochylanie klocka Skike
Pochylenie klocka hamulcowego w rolkach Skike V9 możemy ustalić po poluzowaniu 3 śrubek. Wszystkie narzędzia są załączone w komplecie. | foto S.Siedziński

Regulacja wysokości hamulca Skike

Po drugie hamulce w rolkach Skike reguluje się na wysokość. Żeby dobrze ją ustawić powinniśmy założyć rolki na nogi i na nich stanąć. Jeśli nie potrafimy jeździsz jeszcze na rolkach, najłatwiej jest stanąć na nich w wysokiej trawie, dzięki czemu rolki nie będą nam „odjeżdżały”. Wysokość hamulców powinna być wyregulowana w taki sposób, aby po całkowitym wyprostowaniu nóg klocki hamulcowe lekko dotykały opony. Dzięki temu hamulce odpowiednio szybko będą reagowały, kiedy będziemy chcieli zahamować.

Regulacja wysokości hamulców Skike
Pierwsze ustawienie hamulców powinno być takie, aby klocek dotykał opony przy wyprostowanej nodze. Później można delikatnie zmieniać wysokość w celu dobrania najlepszego indywidualnego położenia hamulca. | foto S. Siedziński

W najnowszym systemie regulacji hamulców Skike żeby przestawić jego wysokość musimy tylko odchylić dźwignie, wybrać odpowiednią wysokość i zamknąć dźwignie, żeby chwycił zatrzask. 

Ustalanie wysokości hamulców Skike
Zmiana wysokości hamulców w rolkach Skike V9 jest bardzo prosta. | foto S. Siedziński

Wyjściowe ustawienie hamulców nie wszystkim musi pasować idealnie, dlatego w czasie pierwszych jazdy możemy dokonywać lekkich korekt ustawienia. Jeśli czujemy, że hamulce „chwytają” zbyt późno, możemy je obniżyć. Jeśli w czasie jazdy ocieramy niechcący klockami o oponę, to możemy je podwyższyć. Po każdej regulacji pamiętajmy jednak, aby w bezpiecznym miejscu wypróbować hamulce i sprawdzić, czy potrafimy skutecznie zahamować.

5. Jak dostosować rolki Skike do rozmiaru buta (regulacja zapiętka)?

Większość rolek Skike umożliwia użytkowanie ich przez osoby o szerokim zakresie rozmiarów obuwia pomiędzy 37-47. Przez to w rolkach zastosowano regulację zapiętka, którym można nieco zmienić położenie stopy na rolce.

Regulacja zapiętka w Skike V9
Żeby wyregulować zapiętek w Skike V9 należy nieco poluzować śruby znajdujące się z boków rolki. | foto S. Siedziński

Przy zakładaniu rolek stopy powinny bowiem zawsze być przesunięte maksymalnie do tyłu i dotykać tego zapiętka. Szczerze mówiąc wiele osób zupełnie nie zwraca uwagi na to, jak jest on wyregulowany i wcale im się nie dziwię, bowiem zmiana pozycji nie ma jakiegoś kluczowego wpływu na zachowania się rolki w czasie jazdy. W zasadzie jego położenie ma znaczenie najczęściej w przypadku skrajnych rozmiarów buta. W przypadku najmniejszego obuwia można przesunąć zapiętek nieco do przodu, tak aby but był dobrze trzymany przed przedni rzep. Jeśli wypada on tylko na skraju palców, to trzymanie może być zbyt słabe.

Ustawienie stopy w rolkach Skke V9
Rzep powinien stabilnie trzymać przednią część stopy. Jeśli pasek obejmuje tylko czubki palców, trzymanie może być zbyt słabe. Warto rozważyć wtedy przesuniecie zapiętka do przodu, przez co stopa będzie lepiej stabilizowana przez przedni pasek. | foto S. Siedziński

W przypadku większych rozmiarów buta warto przesunąć zapiętek jak najbardziej do tyłu (dobrze jest zachować drobny odstęp ok. 0,5 cm pomiędzy zapiętkiem a hamulcem). Dzięki temu przedni rzep wypadnie nieco bliżej palców, nie ograniczając tak bardzo zginania stopy.

Regulacja zapiętka w Skike V9
Pamiętajmy o zostawieniu przerwy pomiędzy zapiętkiem, a ruchomą częścią stelaża, aby nic nie ocierało w czasie jazdy. | foto S Siedziński

Regulacja zapiętka w rolkach Skike V9 Tour

Regulacja zapiętka może mieć nieco większe znaczenie w przypadku rolek Skike V9 Tour. Zastosowanie przedniego zawiasu sprawia, że but powinien nieco wystawać poza przednią platformę, aby w odpowiednim momencie zablokować wychylanie się platformy. Schowanie się całego buta z tyłu może skutkować wywinięciem się rolki w czasie jazdy. Dlatego w tym modelu powinniśmy szczególnie wrócić uwagę na położenie zapiętka, niezależnie od tego jaki rozmiar buta nosimy.

6. Jak wyregulować rzepy w rolkach Skike?

Regulacja długości rzepów w rolkach Skike nie powinna nastręczać trudności. Odpinamy rzepy, a po założeniu rolek zapinamy je w taki sposób, aby jak najlepiej trzymały nogi. Oczywiście nie powinniśmy ograniczać nimi krążenia krwi, dlatego nie dopuszczamy do nadmiernego ucisku. Warto również zwrócić uwagę na położenie poduszek. Są one przyczepione do pasków za pomocą rzepów, więc można je bardzo łatwo wyśrodkować, żeby nie uciskały stopy. Po kilkunastu minutach jazdy warto się zatrzymać i powtórnie dociągnąć paski. Najczęściej będzie je można zapiąć ciaśniej o jakieś 0,5-1 cm. Wynika to z tego, że podczas jazdy noga, but i rzep optymalnie się ułożą i powstanie nieco luzu. Przez ich dodatkowe dociągnięcie zapewnimy sobie optymalną kontrolę nad rolkami.

Miejsca wpięcia rzepów

Mało osób wie jednak, że długość rzepów to nie jedyna opcja ich regulacji w rolkach Skike z serii V9. Zarówno model Skike V9 Fire, jak i Tour pozwalają nie tylko na zamocowanie rzepów w innych punktach, ale nawet na dokupienie dodatkowych pasków. Pierwszą opcją jest zmiana wpięcia przedniego paska. Przesunięcie paska do przodu jest szczególnie przydatne przy dużym rozmiarze buta, kiedy chcemy aby wypadał on bliżej palców, pozwalając na łatwiejsze odchylanie pięty. Ma to znaczenie szczególnie w przypadku modelu Fire. Aby przełożyć pasek, musimy wykręcić ochraniacz z pierwszego otworu w ramie i przekręcić tam kołki z dotychczasowego mocowania.

Przesuwanie paska w Skike V9 do przodu
Osoby z bardzo duża stopą mogą rozważyć przesunięcie paska do przodu. Takie rozwiązanie zwiększy nieco możliwość odchylania pięty. | foto S. Siedziński

Rolki z serii Skike V9 wyposażone są ponadto w dodatkowe miejsce do wpinania pasków. Można je wykorzystać do zmiany miejsca zaczepienie standardowych pasków lub też dokupić dodatkowe paski dla dodatkowego zwiększenia stabilności.

Dodatkowe paski do Skike V9
Rolki z serii V9 można wyposażyć w dodatkowe paski zwiększające stabilność stopy. Miejsca do ich wpinania można również wykorzystać do wpięcia standardowych pasków np. na ukos. | foto S. Siedziński

Paski w rolkach terenowych Skike V9 można wpinać na wiele sposobów i kombinacji. To, który z nich będzie dla Ciebie najwygodniejszy, zależy od wielu czynników, takich jak kształt stopy, obuwia, czy nawet styl jazdy. Warto zacząć swoją przygodę z rolkami Skike od ustawień fabrycznych, a następnie, jeśli tylko nie czujemy odpowiedniej stabilności czy komfortu, eksperymentować z różnymi opcjami zaczepienia rzepów. Osobiście nigdy nie korzystałem z innych opcji wpięcia rzepów poza tymi ustawionymi fabrycznie, jednak dobrze jest wiedzieć, że istnieje taka opcja.

7. Jak wyregulować pochylenie boczne rolek Skike?

To jeden z prostszych punktów jeśli chodzi o regulację rolek Skike, jednak często wymaga pomocy drugiej osoby. W skrócie- rolki Skike pozwalają na regulację wychylenia obejmy przytrzymującej łydkę. Dzięki temu rolki można dopasować do różnego kształtu nóg – niezależnie od tego, czy przypominają one literę V, X czy A. Teoretycznie, kiedy stoimy swobodnie na rolkach, powinny być one ustawione pionowo. Jeśli rolki krzywią się do środka lub na zewnątrz możemy to odpowiednio skontrować na regulacji obejmy wychylając ją do środka albo na zewnątrz. W ocenie czy na rolkach stoimy prosto, pomocna będzie właśnie druga osoba. Żeby przestawić obejmę wystarczy odpiąć zacisk, ustawić wybrane położenie i zamknąć dźwignię regulacji.

Ustawienie pochylenia rolek Skike V9
Kiedy rolki pochylają się na zewnątrz (kształt nóg V) należy skontrować odchylenie przesunięciem zapięci na zewnątrz. Powyżej pokazana jest regulacja prawej rolki, dzięki której otrzymujemy prostopadłe położenie rolki do podłoża. | foto S. Siedziński
Regulacja pochylenia Skike V9
Jeśli rolki Skike V9 pochylają się do środka, mocowanie łydki należy przesunąć również do środka tak, aby osiągnąć prostopadłe położenie rolki względem podłoża. | foto S. Siedziński

Czy zawsze, stojąc na rolkach Skike, będą one pionowo? Raczej stosowałbym takie ustawienie jako wyjściowe. Osobiście kiedy stoję swobodnie na rolkach mam je często ustawione w taki sposób, że nieco pochylają się na zewnątrz. Dlaczego? Regulacja pochylenia bocznego może być również pomocna, jeśli w czasie kroku łyżwowego jadąc na jednej nodze czujemy, że zbyt szybko przechylamy się na zewnątrz lud do wewnątrz, przez co nasz krok się skraca. Drobna korekta pochylenia rolki może nam pomóc w dłuższej jeździe na jednej nodze. Pamiętajmy jednak, że pochylenie rolki jest tylko jednym z czynników wpływających na naszą stabilność w czasie jazdy na jednej nodze. Równie ważne jest trenowanie równowagi, a także odpowiedniej techniki jazdy i ułożenia ciała w trakcie oraz po odepchnięciu kijami.

8. Rolki Skike jadą krzywo? Jak ustawić koła na wprost?

To jeden z najważniejszych elementów ustawienia rolek, które trzeba powtarzać po każdym odkręceniu chociaż jednego koła (no chyba, że po wymianie rolki jadą idealnie prosto). Ustawienie kół najlepiej przetestować na asfalcie o lekkim pochyleniu, zaraz przy krawężniku lub namalowanej prostej linii. Ustawiamy rolki równolegle i odpychamy się kijami obserwując, jak rolki się toczą. Jeśli rolki Skike jadą prosto i żadna z nich nie odjeżdża na zewnątrz lub do środka to wspaniale- niczego nie trzeba regulować! Najczęściej jednak jednak rolki mają tendencję do lekkiego zbaczania z kursu. W taki przypadku należy poluzować koło w rolce, która lekko skręca, docisnąć je ręką z odpowiedniej strony, aby przyjęło nieco lepszą pozycję i dokręcić koło. Następnie powtarzamy próbę z przejazdem na równolegle ustawionych rolkach i obserwujemy, czy operacja przyniosła pożądany skutek. Jeśli regulacja w ten sposób przedniego koła nie przyniesie skutku, możemy poluzować i ustawić odpowiednio tylne koło. Regulacji kół Skike warto dokonywać na obciążonych rolkach. Najłatwiej zrobić to we dwie osoby, kiedy jedna stoi w rolkach, a druga luzuje, ustawia i następnie dokręca koło. Przy odrobinie wprawy można to również zrobić samemu.

Ustawianie rolek Skike V9 żeby jechały prosto
W przypadku gdy rolki Skike V9 zjeżdżają się do środka, musimy poluzować kółko. Następnie lekko popychamy je z dwóch stron, aby zapewnić mu odpowiednie położenie. Po tym całość skręcamy i testujemy, czy rolka Skike jedzie prosto. Jeśli tak, to w podobny sposób regulujemy drugą rolkę. Jeśli rolki nadal skręcają do środka powtarzamy całą operację przestawiając odpowiednio tylne koła. | foto S. Siedziński

Idealne ustawienie rolek Skike V9 tak, żeby jechały równolegle, zdecydowanie wpływa na komfort jazdy i stabilność w czasie każdego odepchnięcia. Jeśli brakuje nam cierpliwości do idealnego ustawienia kół, sugerują pozostawienie ich w takiej pozycji, aby rolki lekko skręcały na zewnątrz. Dzięki temu unikniemy sytuacji, kiedy rolki na nieco szybszym zjeździe „zjadą” nam się do środka, co często może być przyczyną upadku.

9. Jaką wysokości montażu kół wybrać w Skike V9?

Niezależnie od tego, czy zdecydowaliśmy się na rolki Skike z serii V9 na kołach 200 mm czy też 150 mm, możemy je zamontować na różnej wysokości. We wspornikach są 3 otwory. Górny i środkowy służy do montażu kół o średnicy 200 mm, natomiast dolny i środkowy do montowania kół 150 mm. W których otworach zamontować więc koła Skike? Wybierając wyższy otwór sprawimy, że szyna rolki będzie nieco bliżej ziemi, a całość zyska na stabilności. Decydując się na montaż kół w niższym otworze zwiększymy prześwit rolek Skike, co może być przydatne w czasie jeżdżenia w trudniejszym terenie. Podczas przejeżdżania przez korzenie czy kamienie szyny nie będą tak łatwo haczyły o przeszkody. Odczucia pomiędzy dwoma pozycjami kół nie są bardzo mocno odczuwalne, więc decyzja o tym, jak zamontować koła zależy wyłącznie od nas.

Jaka wysokość montażu kół w Skike V9
Skike V9 150 mm i 200 mm dają możliwość zamontowania kół na dwóch pozycjach. Możemy zyskać nieco lepszą stabilność lub większy prześwit do jazdy w terenie. | foto S. Siedziński

10. Jak zarejestrować rolki Skike na stronie producenta?

Jedną z rzeczy, o których warto pamiętać w przypadku zakupu nowych rolek Skike V9 jest możliwość rejestracji rolek na stronie producenta. Dlaczego warto dokonać rejestracji? Dzięki niej otrzymamy gwarancję producenta, a więc możliwość reklamowania wszelkich usterek wprost u niego. Po uznaniu reklamacji części są wysyłane prosto z siedziby Skike na podany przez nas adres.

  • Żeby zarejestrować swoje nowe rolki wystarczy wejść na stronę skike.com i wybrać zakładkę My Skike a następnie Register, aby założyć konto na stronie Skike.
  • Podajemy nasze dane - imię, nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, kraj
  • Po utworzeniu konta otrzymamy e-mail z danymi do logowania.

Kiedy mamy już konto możemy rejestrować rolki Skike:

  • Wybieramy z menu u góry opcję My Skike i się logujemy (Sign In) podając mail i hasło.
  • Jeszcze raz klikamy My Skike - pojawi się możliwość wyboru opcji Orders.
  • Z menu po lewej wybieramy Warranty.
  • Na dole pojawi się lista ze zdjęciami rolek, z której należy wybrać  odpowiedni model.
  • Podajemy dane dotyczące zakupu: nr fabryczny podany na rolkach (Serial No.), nr ID znajdujący się na karcie przyklejonej wewnątrz pudełka z rolkami (RFID code), datę zakupu (Purchase date)., wybieramy opcję czy kupiliśmy rolki w Skike.com, czy u innego sprzedawcy (Purchase with retailer) i wybieramy sprzedawcę z listy.

Jeśli zarejestrujemy rolki do 2 tygodni od momentu zakupu, Skike przedłuży gwarancję producenta o 6 miesięcy. Gwarancja producenta w żaden sposób nie wpływa oczywiście na możliwość reklamowania rolek w sklepie, w którym się je zakupiło, jednak pozwala na zgłaszanie reklamacji bezpośrednio w firmie Skike. Ważne jest, aby na naszym koncie podać prawidłowy adres do wysyłania paczek, ponieważ firma Skike, w przypadku uznania reklamacji, wysyła części kurierem bezpośrednio ze swojej siedziby w Niemczech na podany na koncie adres.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl, powered by Shoper.